سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 97.02.08/1
تاریخ انتشار: 1397/02/08-13:10:57

قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کار فرمایان خوش حساب از شنبه هشتم اردیبهشت، به مدت ٢ ماه اجرا می شود

قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کار فرمایان خوش حساب از شنبه هشتم اردیبهشت، به مدت ٢ ماه اجرا می شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تصویب قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب در هیأت وزیران خبر داد و گفت: این قانون با پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی به تصویب رسیده است و از روز شنبه به مدت ٢ ماه به اجرا در می آید.

 

دکتر سیدتقی نوربخش در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این قانون با هدف حمایت از تولید کنندگان و در اجرای منویات مقام معظم رهبری در نام گذاری سال جاری به نام حمایت از کالای ایرانی اجرا می شود و کارفرمایان با لحاظ شرایط مقرر در این قانون می توانند با پرداخت اصل بدهی خود از بخشودگی جرائم مربوبطه بهره مند شوند.

وی در ادامه به تشریح سایر اقدامات این سازمان در حمایت از کالای ایرانی پرداخت و گفت: ما دوبسته برای حمایت از کالای ایرانی تهیه کرده ایم. یکی در طرف عرضه کالا و دیگری در بخش تقاضا. در طرف عرضه علاوه بر قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان، معافیت بیمه ای کارفرمایان در صورت جذب نیروی جدید با لحاظ شرایط قانونی خاصی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در اجرای قانون مشوق های کارفرمایی، کارفرمایانی که نیروی جدید دارای کمتر از یک سال سابقه بیمه پردازی و دارای مدارک کارشناسی و بالاتر که در مراکز کاریابی ثبت نام کرده اند؛ را به کار گیرند برای مدت ۲سال از پرداخت حق بیمه معاف خواهند بود.

دکتر نوربخش اظهار داشت: کارگاههایی که افراد واجد شرایط در این قانون را به کار می گیرند بایستی فعال و دارای کد کارگاهی تأمین اجتماعی باشند و در ازای هر دو نفر بیمه شده فعلی می توانند یک نفر نیروی جدید را با استفاده از معافیت های مقرر در این قانون جذب کنند.

دکتر نوربخش افزود: افرادی که بر اساس این قانون تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار می گیرند بایستی حداکثر دارای ٣٤ سن باشند و حداقل از ٣ ماه قبل در مراکز کاریابی رسمی ثبت نام کرده باشند.

وی افزود: این قانون در راستای حمایت از تولید و کالای ایرانی و به منظور توسعه اشتغال جوانان به اجرا در آمده است و امیدواریم زمینه ساز جذب بیشتر نیروی کار و توسعه اشتغال باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برنامه های فرهنگی در راستای ترویج مصرف کالای ایرانی را از برنامه های این سازمان در بخش تحریک تقاضا برشمرد و افزود: ارائه تسهیلات ویژه برای خرید کالای داخلی نیز به همین منظور انجام خواهد شد.

تعداد بازدید: 434

ارسال به:

رویدادها