سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 990829/1
تاریخ انتشار: 1399/08/29-09:02:53

مسئولینی که مصوبات ستاد تسهیل را اجراء نکنند به دستگاه‌ قضا معرفی می‌شوند

مسئولینی که مصوبات ستاد تسهیل را اجراء نکنند به دستگاه‌ قضا معرفی می‌شوند

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور اعلام کرد: وضعیت واحدهای تحت تملک شبکه بانکی را تا حصول نتیجه نهایی با اهتمام جدی مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

بابک دین پرست در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها وظیفه رسیدگی و پیگیری به مشکلات تولیدی را بر عهده دارند و اگر مشکلات واحدی در سطح استان‌ها مرتفع نشود، موضوع در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌های ملی و استانی بررسی می‌شود.

وی در خصوص اهداف و برنامه های امسال، تصریح کرد: سه هدفگذاری مهم را برای امسال در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تعیین و ابلاغ کرده ایم که تعیین تکلیف واحدهای تحت تملک شبکه بانکی، احیاء و راه اندازی واحدهای راکد درون شهرک‌ها و نواحی صنعتی و تعیین تکلیف معادن حبس شده این سه هدف بوده است.

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور اضافه کرد: هدفگذاری کردیم که از حدود 9 هزار و 200 واحد تولیدی راکد درون شهرکها و نواحی صنعتی امسال 2 هزار واحد را احیاء و به چرخه تولید بازگردانیم که سهمیه هر استان ابلاغ شده است.

دین پرست در خصوص واحدهای تحت تملک شبکه بانکی نیز گفت: بر اساس آمار وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی یک هزار و 718 واحد تحت تملک بانکها می باشد که بر اساس تازه ترین آمار ارایه شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی این رقم در حوزه صنعت و کشاورزی به 2 هزار و 300 واحد رسیده است که این واحدها را 18 بانک تملک نموده اند.

وی اضافه کرد: علیرغم دستورات مؤکد رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور و پیگیری‌های دستگاه قضا متاسفانه تعداد واحدهای تحت تملک شبکه بانکی بسیار بالا است که این موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهیم کرد.

مسئولینی که مصوبات ستاد تسهیل را اجراء نکنند به دستگاه‌ قضا معرفی می‌شوند

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور بیان کرد: در این جلسه مقرر شد وزارت امور اقتصادی و دارایی آمار واحدهای تحت تملک شبکه بانکی را تکمیل و نهایی کند و بانک مرکزی نیز آمار مربوط به تعداد واحدهای تحت تکلف سایر بانک‌ها را ارایه دهد.

دین پرست تصریح کرد: تصمیم گرفتیم که 10 آذرماه مصوبات مورد نظر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید توسط دستگاه‌های ذیربط در راستای اجرای دستورات رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور اجرایی نشود، همه مسئولین مربوطه را به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.

وی در خصوص معادن راکد نیز بیان کرد: از حدود 12 هزار و 88 معدن در کشور حدود 4 هزار و 181 مورد(34 درصد) راکد است که بر اساس هدفگذاری امسال مقرر شد که امسال یک هزار و 20 معدن را طبق دستور رییس جمهور به چرخه تولید بازگردانده شود.

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: با احیاء و فعالسازی معادن و بازگشت آنها به چرخه تولید در حدود 888 هزار شغل جدید ایجاد می شود که 111 هزار مورد آن به صورت اشتغال مستقیم خواهد بود.

منبع : شاتا
تعداد بازدید: 14

ارسال به:

رویدادها