سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 990331/2
تاریخ انتشار: 1399/03/31-13:14:09

هر ماه تعجیل در پرداخت مالیات؛ ۱.۵ درصد پاداش

هر ماه تعجیل در پرداخت مالیات؛ ۱.۵ درصد پاداش

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اگر مالیات‌ها زودتر پرداخته شود، به ازای هر ماه یک‌ونیم درصد پاداش تعلق می‌گیرد.

فرهاد دژپسند امروز در حاشیه جلسه نمایندگان اتاق بازرگانی اظهار داشت: اگر مالیات‌ها زودتر پرداخته شود، به ازای هر ماه یک‌ونیم درصد پاداش تعلق می‌گیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: شرایط کشور شرایط خاصی است ممکن است برخی از تصمیمات مشکلاتی را ایجاد کند و لازم باشد که برای اصلاح رویه‌ها در بین بخش خصوصی حضور یابیم. یکی از مواردی که در جلسه امروز هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران توسط فعالان بخش خصوصی مطرح شد مسائل مربوط به کسب و کار بود. انتظار این است که اگر می‌خواهیم به اهداف مدنظر برسیم بخش خصوصی باید بتواند روان تر کار کند.

وی ادامه داد: دومین مسأله‌ای که مطرح شد موضوع سهولت در تأمین مالی و سومین مساله نیز مباحث مربوط به گمرک و مالیات بود. خوشبختانه در یک سال گذشته اقدامات مهمی را در فضای کسب و کار، مالیات، نظام بانکی و بازار سرمایه انجام داده ایم.

دژپسند با اشاره به پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، گفت: با توجه به استقبال بخش خصوصی از پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار تصمیم گرفتیم که این سازوکار را در ۴ استان دیگر راه اندازی کنیم و همچنین سامانه الکترونیکی برای کل کشور تهیه خواهیم کرد که تا دهه فجر رونمایی می‌شود تا بخش خصوصی برای تأسیس یک شرکت درگیر موانع آزاردهنده نباشد.

وی افزود: از دو هفته دیگر شرکت‌های سهامی خاص نیز می‌توانند از این محیط استفاده کنند.

دژپسند با اشاره به مشوق‌های مالیاتی، گفت: مشوق‌های مالیاتی را تعریف کردیم و برای بخشودگی جرایم جدول زمانبندی خوبی ارائه دادیم که فعالان اقتصادی بهتر است هر چه زودتر اقدام کنند. همچنین مودیان مالیاتی که بتوانند مالیات را زودتر بپردازند به ازای هر ماه ۱.۵ درصد از پاداش برخوردار خواهند شد.

تعداد بازدید: 43

ارسال به:

رویدادها