سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 980918/1
تاریخ انتشار: 1398/09/18-14:16:54

پرداخت ۱۴۶ میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی بنگاه های تولیدی

پرداخت ۱۴۶ میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی بنگاه های تولیدی

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار با بیان اینکه کارفرمایان برای اصلاح ساختار بنگاه مورد حمایت قرار می گیرند، از پرداخت ۱۴۶ میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی بنگاه ها تا پایان آبان خبرداد.

کریم یاوری در گفتگو با، با اشاره به اقدامات وزارت کار در راستای صیانت از نیروی کار با وجود ۱۲۸۱ بنگاه مشکل دار در کشور، اظهار داشت: از مجموع تسهیلات پرداختی به بخش تولید تا پایان آبانماه که به حدود بیش از ۹ هزار میلیارد تومان می رسد فقط ۱۴۶ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی بنگاه‌ها بوده است.

وی افزود: هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید، جابجائی کارگاه و ماشین آلات به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاست اقتصادی و اجتماعی دولت صورت گیرد، تغییر ساختار اقتصادی تلقی می شود و تصمیم گیری در مورد کارکنان این قبیل بنگاه‌ها که موقتاً بیکار شناخته می شوند، در چهارچوب بند الف تبصره ۷ قانون بیمه بیکاری از مقرری بیمه بیکاری استفاده می نمایند، توسط شورایعالی کار مصوب  می شود.

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با بیان اینکه مدیران و کارفرمایان این بنگاه‌ها موظفند طرح تغییر ساختار اقتصادی واحد خود را به تصویب وزارتخانه ذیربط یا واحدهای تابعه در استانها برسانند گفت: سپس به همراه تقاضای کتبی و فهرست اسامی کارکنان مشمول که موقتاً بیکار می شوند با  ذکر مدت زمان استفاده از مقرری بیمه بیکاری به واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل تسلیم کنند و پس از تأیید و تصویب شورایعالی کار نسبت به اجرا اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه توجه بانک‌ها برای اعطای تسهیلات جهت بازسازی و نوسازی و اصلاح ساختار اقتصادی بنگاه‌ها ضروری است، گفت: در بنگاه‌های اقتصادی پرداخت مزد و حقوق کارگران از محل کار کارگران و تولید محصول و فروش تولیدات صورت می پذیرد. بنابراین توجه ویژه به تولید کمی و کیفی برای کارگران حائز اهمیت و توجه ویژه است.

یاوری با تاکید بر اینکه، پرادخت مقرری بیمه بیکاری به کارگراینکه بدون میل و اراده از کار بیکار شوند تعلق می گیرد، افزود: تشخیص بیکاری بدون میل و اراده و تاریخ وقوع بیکاری به عهده واحدهای تعاون، کارورفاه اجتماعی است.

وی با یادآوری اینکه حدود ۲۶۰ هزار نفر کارگر در کشور با دریافت مقرری ماهانه بیمه بکیاری تحت حمایت قرار دارند، گفت: کمترین تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری متعلق به استانهای ایلام، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد است.

این مقام مسئول ادامه داد: بیشترین تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری متعلق به استانهای تهران، اصفهان و خراسان رضوی است.

یاوری با بیان اینکه هرگونه وقفه در کار تولید و چرخ فعالیت بنگاه‌های اقتصادی به هیچ عنوان پذیرفته نیست و کارگران عزیز و زحمت کش زیر بار توقف در تولید که معیشت آنها را دستخوش مشکلات می کند نمی روند.

وی تاکید کرد: پرداخت مزد و حقوق کارگران حاصل دسترنج آنان در امر تولید است، بنابراین تحت هیچ شرایطی نباید در کار و تولید صدمه یا وقفه وارد شود.

 

تعداد بازدید: 25

ارسال به:

رویدادها