سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 961027/1
تاریخ انتشار: 1396/10/27-14:15:52

در دیدار اعضای هیئت رییسه انجمن مدیران صنایع خراسان با استاندار خراسان رضوی مطرح شد؛ خود را موظف به حمایت بخش خصوصی می دانیم

در دیدار اعضای هیئت رییسه انجمن مدیران صنایع خراسان با استاندار خراسان رضوی مطرح شد؛  خود را موظف به حمایت بخش خصوصی می دانیم

هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع استان با استاندار خراسان رضوی دیدار کردند. 
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این دیدار گفت: ما خود را موظف به حمایت از بخش خصوصی می دانیم و در این راستا تلاش شده زمینه و ظرفیت فعالیت بخش خصوصی فراهم شود که خود عاملی برای اعتماد بخش خصوصی به دولت در استان شده است.
وی افزود: در سایه این اعتماد سازی ومهیا کردن فرصت ها، بخش خصوصی وارد عرصه شده و امروز شاهد کاهش نرخ بیکاری استان از 14.2 درتابستان گذشته به 10.1 در شرایط کنونی هستیم .
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در این راستا آنچه که در حوزه اشتغال سرمایه گذاری و تسهیلات اعطا می شود برای کمک به احیا و تقویت توان بخش خصوصی در اقتصاد استان است.
رشیدیان با بیان اینکه امروز همه ما سوار بر یک کشتی هستیم بر لزوم پرهیز از نگاه بخشی تاکید و خاطر نشان کرد: برای دستیابی به نتیجه بهتر و مطلوب تر باید از منافع مقطعی بگذریم و منافع بلند مدت و همگانی را بینیم.
وی ادامه داد: این تغییر نگرش باید در همه بخش ها اعم از خصوصی، دولتی، عمومی و تعاونی ایجاد شود و در واقع اگر اصلاحی صورت می گیرد باید همه چرخ دنده ها یک شکل باشد و همه تغییر کنند تا تاثیر لازم را برای حرکت داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: باید انعطاف و تغییر در نگاه ها و در مرحله بعد اصلاح فرآیندها و روش ها و در نهایت در حیطه اجرایی این تغییر ایجاد شود .
رشیدیان با اشاره به ظرفیت های قابل توجه بازارهای منطقه، همچون روسیه، لزوم برنامه ریزی، بهره گیری از ظرفیت ها و انسجام بیشتر در این حوزه را خاطر نشان کرد و خواستار بازار شناسی و پاسخگویی به نیازهای بازارهای هدف متناسب با سلیقه و ذایقه ی متقاضیان شد.  
وی با بیان اینکه رسالت اصلی انجمن مدیران صنایع، ارتقا ظرفیت بخش صنایع استان از دورترین نقطه تا نزدیکترین آنهاست، عنوان کرد: سیاست دولت هم در این راستا حضور و توسعه بیشتر در مناطق محروم و روستایی است و این انجمن می توانند در این حوزه تعامل، همکاری و مشارکت گسترده تری داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در راستای این سیاست، نرخ تسهیلات تعیین شده برای فعالیت اقتصادی در مناطق روستایی و محروم متفاوت و پایین تر از سایر مناطق است تا پراکنش اشتغال و تولید را بر مبنای عدالت محقق کنیم .
رشیدیان ادامه داد: این تلاش ها برای فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس است زیرا توسعه و پراکنش متوازن جمعیتی در وسعت سرزمینی از ابعاد امنیتی، اقتصادی و اجتماعی بسیار ضروری است .
وی بر ضرورت توسعه صنایع  برای ایجاد ارزش افزوده در محصولات خام با استفاده از ظرفیت و توان انجمن صنایع استان تاکید کرد.
رشیدیان همچنین فرسودگی صنایع را از جمله چالش های حوزه صنعت دانست و افزود: بهسازی و نوسازی این بخش نیازمند تقویت همگرایی و همفکری است.
 استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه امروز صنعت ما نیازمند زایش مجدد است، گفت: باید هم مزیت ها و بازارهای داخلی و خارجی را به خوبی شناسایی کرده و هم در زمینه ارتقای کیفیت کار و بهره برداری از این بازارها آماده بود.  
وی اظهار کرد: امروز بحث تحول در آموزش عالی و تبدیل دانشگاه ها از نسل 1و 2 به سه و چهار ضروری است تا نیروی مناسب برای توسعه کشور تربیت شود، اما این امر با شعار محقق نمی شود .
رشیدیان ادامه داد: باید دانشگاه ها وارد عرصه کار و تولید شوند و زمینه ها و نیازها شناسایی و بر مبنای آن ها تربیت و پروش نیرو انجام شود.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: باید این حوزه اصلاح شود اما علاوه بر بحث آموزش، ارتقا بهره وری از مزیت ها در حوزه های مختلف کشاورزی و صنعت و خدمات ضرورتی جدی است که باید برای آن برنامه ریزی و اقدام شود.
وی همچنین برشناسایی منابع مالی و پولی جدید علاوه بر حوزه بانک ها تاکید و عنوان کرد: امروز 80 درصد سرمایه گذاری ها و
منابع مالی توسط بانک ها تامین می شود که باید این رویه اصلاح گردد. 
رشیدیان گفت: در این راستا در قالب برگزاری نمایشگاه بیمه، بانک و منابع مالی طی دو سال اخیر تلاش  شد تا مردم منابع مالی و پولی جدید را بشناسند.
استاندار خراسان رضوی بر لزوم تلاش برای دستیابی به صادراتی توسعه یافته و مرسوم در دنیا در حوزه صنعت، تاکید کرد و افزود: نیازمند تحول و بازنگری در این حوزه هستیم تا بتوانیم در بازار منطقه ای و دنیا جایی داشته باشیم .
وی در ادامه، استفاده صنایع از دانش آموختگان دانشگاهی در قالب طرح کارورزی را خاطر نشان کرد و گفت: برنامه ریزی برای جذب 5 هزار دانش آموخته در این حوزه می تواند در عین اشتغال به ارتقا بهره وری این حوزه منجر شود و دولت هم در این زمینه در خصوص پرداخت حقوق آن ها همکاری می کند.

تعداد بازدید: 710

ارسال به:

رویدادها