سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 951215/1
تاریخ انتشار: 1395/12/15-14:23:49

تولید در منگنه تأمین اجتماعی

تولید در منگنه تأمین اجتماعی

درحالی کشور در شرایط رکود اقتصاد به می‌برد و بسیاری از واحدهای تولیدی با کمتر از ۵٠درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند که برخی نهادها و دستگاه‌ها به جای اینکه کمکی به حل مشکلات تولید بکنند، بر دامنه مشکلات آن‌ها افزوده‌اند. در این راستا تولیدکنندگان اعتقاد دارند نهادهایی مانند مالیات و تامین اجتماعی طی چند سال اخیر به دلیل افزایش هزینه‌های کارآفرینان سبب شده‌اند تا هزینه‌های تولید افزایش زیادی بیابد.

تامین اجتماعی هزینه تولید افزایش داده است
نایب رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی نیز با تاکید بر اینکه بعد از نرخ بالای تسهیلات بانکی و مالیات، «بیمه» برای تولیدکنندگان مشکل آفرین شده است، گفت: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی برای کوچک‌ترین موارد و هزینه‌های پرداختی می‌خواهد بیمه دریافت کند؛ به عنوان مثال کرایه تاکسی کارمند شرکت شامل بیمه می‌شود! حمید طیبی عنوان کرد: آنچه در اذهان عمومی وجود دارد اینکه کارفرما باید برای افراد شاغل خود حق بیمه پرداخت کند؛ در‌صورتی‌که در طرح توسعه یا ساخت یک کارخانه می‌بینیم که بیمه برای امور کوچکی که بعد از ساخت و پرداخت بیمه این مدت بوده باز هم موارد بیمه‌ ای به کارفرما ارائه شده است.
 
کمک حال تولید باشید
وی تصریح کرد: امروز نیاز است تا سازمان تامین اجتماعی کمک حال تولیدکننده باشد، چون اگر تولیدکننده زمین بخورد نه تنها نمی‌تواند خود را حفظ کند؛ بلکه با بیکاری فشار مضاعفی به تامین اجتماعی وارد می‌شود و به نفع اقتصاد کشور و هر دو طرف است تا این فشارها و قوانین دست و پاگیر برداشته شود. نایب رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی یادآور شد: در حال حاضر شرکت‌های بیمه و تامین اجتماعی برای پرداخت بازنشستگی تحت فشار هستند و کسری دارند اما اینکه بخواهند از راه جرائم مبالغ کسری خود را جبران کنند، درست نیست. طیبی یکی از چالش‌های موجود تولیدکننده را بررسی اسناد و مدارک دفتری تا ده سال عنوان می‌کند و می‌گوید: سازمان تامین اجتماعی نیز همانند سایر سازمان‌ها باید بازه زمانی یک تا دو سال را برای بررسی اسناد و طلبکار یا بستانکاری مشخص کند تا قانونا تمام فعل و انفعالات شرکت از نظر بیمه‌ای مشخص شود؛ البته در این زمینه قول مساعدی داده شده است.

تعداد بازدید: 872

ارسال به:

رویدادها