سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: 1395/11/05-10:30:55

برگزار شد؛ دومین همایش نماد الکترونیکی با رویکرد خلق مزیت نسبی در تجارت الکترونیکی

برگزار شد؛ دومین همایش نماد الکترونیکی با رویکرد خلق مزیت نسبی در تجارت الکترونیکی

انجمن مدیران صنایع خراسان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و حمایت سازمان های استانداری خراسان رضوی، پلیس فتا، اتاق اصناف مشهد، شرکت پست خراسان رضوی و ... دومین همایش نماد اعتماد الکترونیکی را در تاریخ 6 بهمن ماه برگزار کرد؛

در این همایش دبیر اجرایی دومین همایش نماد اعتماد الکترونیکی گفت:از پارسال که نخستین همایش نماد اعماد الکترونیکی در مشهد برگزار شد تاکنون تعداد متقاضیان اخذ این نماد در خراسان رضوی افزون بر 200 درصد افزایش یافته است.
امیر مهدی مرادی افزود:از بین بردن بعد مکان و احتیاج به سرمایه گذاری کمتر از جمله مزایای تجارت الکترونیکی است.
وی گفت:عدم دسترسی به ارایه دهندگان کالا و خدمات و ناتوانی از اعتبار سنجی آنها، عدم امکان بازدید فیزیکی کالا و دشواری شکایت از واحدهای ارایه دهنده کالا از معایب تجارت الکترونیکی است که با ترویج و توسعه نماد اعتماد الکترونیکی می توان بخشی از این معایب را کاست.
رئیس اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتای خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: در 10 ماه امسال جرایم مالی و اقتصادی سایبری در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال 60 درصد افزایش داشته است.
سرهنگ جواد قنبری افزود:'پنهان بودن هویت' در فضای مجازی و شبکه اینترنت و چالش 'امنیت' از مشکلات مهم فضای سایبری است و در چنین فضایی اهمیت 'نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارهای اینترنتی' این است که هویت شخصی که شهروندان می خواهند با وی وارد تجارت و بازرگانی و خرید و فروش شوند از مبدا تا مقصد قابل رهگیری و شناخت است.
'نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارهای اینترنتی' نشانه‌ای نمادین است که به شکل انحصاری توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر شده و به کسب و کارهای مجازی (کسب و کار اینترنتی و موبایل) مجاز با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آنها اعطا می‌ شود. این نماد پس از بررسی درگاه(وب‌سایت) و احراز هویت و صلاحیت مالک حقیقی یا حقوقی آن صادر می شود و برای مدت یک سال اعتبار دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این همایش نیز گفت:نماد اعتماد الکترونیکی، بستری برای ایجاد کسب و کارهای اینترنتی است.
علی غفوری مقدم افزود: مزیت ایجاد کسب و کارهای اینترنتی این است که هزینه کمتری می برد و موجب کاهش سفرهای درون شهری می شود.
وی اظهار کرد::طبق مطالعات صورت گرفته ساماندهی و اصلاح شبکه توزیع و کاهش هزینه های آن باید مد نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد و توسعه تجارت الکترونیک راهکاری برای رسیدن به این موضوع است.
او گفت: نسبت واحدهای صنفی تولیدی و توزیعی در کشور ما تطابق ندارد و تعداد واحدهای توزیعی 47 درصد واحدهای صنفی است که باید به نفع واحدهای تولیدی کاهش یابد.
وی افزود: برای مناسب شدن تعداد این واحدها نیازمند توسعه تجارت الکترونیک هستیم که توسعه این نوع از تجارت هم به توسعه نماد اعتماد الکترونیکی وابسته است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عدم اعتماد مصرف کننده به فضای کسب و کار الکترونیکی و نبود فرهنگ انجام خریدهای اینترنتی را از چالشهای این نوع از تجارت دانست.
غفوری مقدم گفت: اوایل سال گذشته کمتر از 350 سایت فروش اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی در خراسان رضوی وجود داشت اما با برگزاری نخستین همایش اعتماد الکترونیکی این تعداد به بیش از یکهزار و 800 نماد اعتماد الکترونیکی افزایش یافته است.
وی افزود: در کل کشور نیز ٢٢ هزار و ٨٠٠ سایت اینترنتی فروش که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند و به فروش اینترنتی می پردازند مشغول فعالیت هستند.

تعداد بازدید: 1220

ارسال به:

رویدادها